Печат на тази страница

Сок от спанак

Измийте внимателно спанака. Накиснете го за 5-10 минути в студена вода, за да се освежи и да постигнете по-добър ефект при изцеждането му.

 

Спанакът е безспорен фаворит сред зeлените листни зеленчуци. Той не само е с малко калории, но е и добър източник на желязо. За най-добър ефект пийте сока от спанак в комбинация със соево мляко или сурови сусамови семки.

Знаете ли, че сокът от спанак... 

• Е необходим за цялата ни храносмилателна система.

• Влияе благотворно на венците и зъбите при парадонтит.

• Стабилизира кръвната захар, чисти артериите от плаки.

• Помага при високо кръвно налягане и анемия.

• Има голямо количество на фолиева киселина - много важна за бременната жена и бебето й.

• Има силно въздействието при рак на дебелото черво, бъбреците, белия дроб и мозъка. За максимален ефект трябва да го консумираме суров.

• Мощна антиоксидантна подкрепа оказват и фитонутриентите като бета-каротин, лутеин и флавоноиди, които ни предпазват от тумори или подпомагат лечението им.

 

Витамини: А, B1, B2, B6, C, PP, K

Спанакът има високо съдържание на калций, желязо, фолиева киселина, йод, бета-каротин, лутеин и флавоноиди.